lauantai 14. tammikuuta 2012

Saapasjalkakissa - realistinen kissaelokuva

Katsoin pari päivää sitten yhden parhaimmista elokuvista, mitä olen ikinä nähnyt. Elokuvan nimi oli Puss in Boots eli Saapasjalkakissa. Kerrankin on tehty elokuva, mikä kuvaa meitä kissoja realistisemmin ja postiivisemmassa valossa kuin yleensä. Olen kyllästynyt siihen, kuinka meidät kissat aina kuvataan oman edun tavoittelijoiksi, ahneiksi ja itsekeskeisiksi. Me kissat pystymme myös epäitsekkäisiin ja sankarillisiin tekoihin. Olemmehan me kaikin puolin täydellisiä olentoja: kauniita, nopeita, voimakkaita, älykkäitä ja rohkeita. Todellisuus on siis tarua ihmeellisempää. 


Sellaiset kissat kuin Karvinen ja kumppanit pilaavat meidän kaikkien muiden kissojen maineen. Teemme paljon muutakin kuin syömme, nukumme ja juonittelemme. Esimerkiksi välillä saatamme myös hauskuuttaa ihmisiä ja tehdä heille palveluksia. Olen viime päivinä huomannut, että ihmiset yrittävät hävittää sitä paperia, mitä on vessassa heittämällä sitä vessanpönttöön. Ongelmana on vain se, että te ihmiset olette kauhean tehottomia ja hitaita sen hävittämisessä. Olenkin siis oma-aloittteisesti tarjonnut auttavaa tassuani ja onnistuin, älykäs ja neuvokas kun olen,  hävittämään paperin vessanpönttöön nopeammin. 

"Job Well Done!"
Mitenkö sen tein? Tartuin vain tassullani paperin päähän, jonka tiputin sitten pönttöön. Sen jälkeen vedin hitaasti mutta määrätietoisesti loppurullan myös pönttöön, kunnes rulla oli ihan tyhjä. Olen myös onnistunut tässä toistamiseen, viimeksi tänään. Kyllä me kissat osataan vaikka mitä. Tässä alla vielä video urotyöstäni.




Kissa, joka sai kunnian esittää legendaarista Saapasjalkakissa, teki minusta loistavan roolisuorituksen. Tietenkin jos minut olisi valittu roolin olisin ollut vielä parempi, mutta en kiireiltäni ehtinyt lähteä Hollywoodiin. Minulle on kuulemma kuitenkin luvassa rooli jatko-osassa. Pitää kuitenkin tarkistaa kalenterini onko minulla kiireiltäni aikaa siihen. Olen kuitenkin mielummin sankari todellisuudessa kuin vain elokuvissa, sillä se on paljon antoisampaa.



Terveisin Viiru - Saapasjalkakissaakin suurempi sankari



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...